Gezellige filmavond maandag 18 november

Aanmelden voor de film:

‘How to make millions before grandma dies’

 

Leuk dat je je wilt aanmelden voor de filmavond in Theater Aan de Slinger op maandag 18 november!

Vul onderstaand formulier in en zet het in je agenda.

 

Aanmelden filmavond voor vrijwilligers op 18 november

Naam(Vereist)
E-mailadres(Vereist)

 

vacature Beheerder van onze 5 locaties

Vacature Beheerder van onze 5 locaties

Ben jij sociaal, energiek en vind je het leuk om een rol te hebben die écht impact maakt? Zoek je een baan waar geen dag hetzelfde is en waarin je mensen samenbrengt? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou!

Wij zoeken een enthousiaste beheerder die zowel op onze locaties als in onze unieke SRV-wagen het gezicht van onze organisatie wordt.

Wat ga je doen?
Als beheerder bij vanHouten&co krijg je een afwisselende rol:

  • Je bent het aanspreekpunt voor iedereen binnen de locaties (deelnemers van activiteiten, huurders, gebruikers, vrijwilligers en collega’s).
  • Je bent verantwoordelijk voor o.a. het klaarzetten van zalen, de inkoop en klein onderhoud binnen het team beheer.
  • Je ondersteunt het team van vrijwilligers (waaronder assistent-beheerders/gastvrouwen/gastheren) bij hun werkzaamheden.
  • Je maakt de weekplanning voor de assistent beheerders.
  • Je bent verantwoordelijk voor het kasboek.
  • Je zorgt voor de veiligheid van de bezoekers in en rondom de locaties.

De nieuwste uitdaging die erbij komt is het beheren van de SRV-wagen Wij(K)offieKeet:

  • Je houdt de wagen representatief en verwelkomt bezoekers hartelijk.
  • Je gaat op zoek naar enthousiaste chauffeurs die samen met jou de SRV wagen van A naar B rijdt.

Wie zoeken wij?
Jij bent sociaal, proactief en houdt van organiseren en aanpakken. Daarnaast heb je:

  • MBO-4 werk- en denkniveau en een rijbewijs B (rijbewijs en of ervaring met grotere voertuigen is een pré).
  • Verantwoordelijkheid en ben je gastvrij: je beheert onze 5 locaties samen met je team beheerders en zorgt voor een warme, open sfeer.
  • Goede communicatieve vaardigheden en je schakelt snel.
  • Flexibiliteit: Je bent beschikbaar op wisselende tijden.
  • Hands-on mentaliteit.

Wat bieden wij jou?
Wij bieden je een afwisselende functie: geen dag is hetzelfde en je werkt op verschillende locaties en in de wijk.

  • Betekenisvol werk: bijdragen aan de verbinding tussen de inwoners van de gemeente Houten.
  • Fijn team: samenwerken met een groep betrokken en enthousiaste collega’s en vrijwilligers.
  • Goede arbeidsvoorwaarden: salaris volgens de CAO Sociaal Werk schaal 5, pensioenregeling, en de kans om opleidingen te volgen zoals BHV en Sociale Hygiëne.

Ben jij deze beheerder? Solliciteer direct!

Sollicitatieprocedure

Wil je meer informatie over deze vacature dan kun je contact opnemen met Rachel Blits, Facilitair Manager, via telefoonnummer: 06-52785382. Natuurlijk kun je ook direct solliciteren op deze mooie functie. Wij ontvangen dan graag uiterlijk 14 november 2024 jouw CV en motivatie via de mail: vacature@vanhoutenenco.nl

Missie

Missie en Impact

vanHouten&co is dé welzijnspartner in de gemeente Houten. Wij brengen inwoners en organisaties samen, met respect voor ieders unieke kwaliteiten en achtergrond. Wij geloven dat iedere inwoner meetelt en, met zijn of haar eigen talenten en mogelijkheden, kan meedoen in de samenleving.

Onderstaande kernwaarden zijn de basis voor het team van vanHouten&co:

1. Wij zien de inwoner

  • Wij richten ons op wat de inwoner zelf wil en kan.
  • Wij kijken naar de inwoner in zijn of haar omgeving en richten ons niet op slechts één aspect van de persoon.
  • Wij passen onze aanpak aan op de inwoner die voor ons staat.
  • Wij bieden al ondersteuning als een inwoner nog moet wachten op verdere hulp.

2. Wij zijn er voor jong en oud

  • Wij zijn er voor alle inwoners van de gemeente Houten.
  • Wij staan zonder oordeel naast de inwoner.
  • Wij zijn vrij toegankelijk en werken zonder indicaties.

3. Wij zetten de eigen kracht in van inwoners

  • Wij bouwen met inwoners aan leefbare buurten.
  • Wij dragen eraan bij dat inwoners zichzelf kunnen redden, in plaats van dat wij voor hen zorgen.
  • Wij helpen inwoners een netwerk op te bouwen en hiervan gebruik te maken.
  • Wij laten inwoners zien dat zij talenten en mogelijkheden hebben en motiveren hen om hier iets mee te doen.

4. Wij zijn de verbindende schakel

  • Wij brengen inwoners samen die iets voor elkaar kunnen betekenen.
  • Wij herkennen (de oorzaken van) maatschappelijke problemen en brengen deze onder de aandacht bij de juiste partijen.
  • Wij brengen inwoners vlot in contact met de juiste initiatieven en organisatie(s).
  • Wij zijn de spin in het maatschappelijke web en weten welke organisaties en diensten er zijn (wij kennen de sociale kaart).
  • Wij helpen inwoners bij het opzetten en onderhouden van maatschappelijke initiatieven.

5. Wij verstaan ons vak

  • Wij werken met bewezen methoden, zoals Positieve Gezondheid, Welzijn op Recept en de ABCD-methode.
  • Wij onderzoeken wat nú helpt, om grotere problemen later te voorkomen.
  • Wij denken buiten kaders, zijn flexibel en creatief.
  • Wij werken in een lerende omgeving en delen kennis.
  • Wij gaan collegiaal en respectvol met elkaar om en spreken elkaar aan op gedrag.

Deze missie is geïnspireerd op de uitgangspunten van ‘Het verhaal van sociaal werk’ van Sociaal Werk Nederland 2024

Academie vrijwillige inzet

Zet jij je vrijwillig in voor een ander?

Dan bieden we jou dit najaar gratis trainingen, workshops, webinars en themabijeenkomsten.


De Academie Vrijwillige Inzet is een initiatief van organisaties die zich inzetten voor (informele) zorg en welzijn. Wij bieden een gericht aanbod van trainingen, workshops, webinars en themabijeenkomsten.

Klik op het programma hieronder om het te vergroten.

Doe ook mee
Ben jij vrijwilliger, mantelzorger of actief in de buurt en zet je je in voor informele zorg of welzijn? Of heb je plannen om dat te doen? Dan kun je kosteloos en vrijblijvend gebruikmaken van ons aanbod!

Voor het vergroten van je kennis, het delen van ervaringen en om jezelf verder te ontwikkelen.

De samenwerkende organisaties zijn:

  • Warande
  • Alzheimer Nederland
  • Stichting Present
  • Sportpunt Houten
  • Centrum voor Levensvragen Midden Nederland
  • Mantelzorg NL
  • Sien
  • Steunpunt Mantelzorg Houten
  • vanHouten&co


Heb je vragen of wil je meer informatie?

Neem contact op met vanHouten&co via telefoonnummer 030 – 700 15 00 of stuur een e-mail naar academie@vanhoutenenco.nl.

Vacature Sociaal Werker Samenlevingsopbouw

Vacature Sociaal Werker Samenlevingsopbouw

Ben jij een sociaal werker in hart en nieren, een netwerker en ondernemend type, die bewoners weet te vinden en verbinden? Wanneer jij de dynamiek van de samenleving begrijpt en verschillende werelden samen kan brengen, dan zijn wij per direct op zoek naar jou!

Als sociaal werker samenlevingsopbouw werk je samen met inwoners en maatschappelijke organisaties aan sterke gemeenschappen in Houten. Je biedt inwoners met hun eigen initiatief de juiste ondersteuning en weet de regie bij henzelf te laten. Het is van belang dat je kunt omgaan met de diversiteit en verschillende belangen van inwoners. In deze dynamiek verlies je ook de mensen die moeilijker aansluiting vinden niet uit het oog. Sociale inclusie is een van de belangrijke thema’s die jij als sociaal werken als vanzelfsprekend oppakt in het werk.

vanHouten&co is de brede welzijnsorganisatie in Houten. Voor ons staat voorop dat iedereen mee kan doen aan de samenleving. Actief meedoen biedt de inwoner kansen en stelt zich in staat zich te ontwikkelen, ook in kwetsbare momenten. vanHouten&co werkt met een professioneel team van 36 medewerkers en ruim 300 vrijwilligers. Opbouwwerk werkt nauw samen met alle andere teams.

 

Hoe ziet jouw werkweek eruit, welke taken heb je?

De taken van de opbouwwerker zijn divers en omvatten onder andere:

  • Het samenwerken met zowel bewoners als professionele organisaties om de sociale basis te versterken.
  • Je bent een community builder, iemand die erop gaat en mensen opzoekt! Je werkt aan een sterk netwerk en kan dat ook onderhouden.
  • Je bent actief betrokken bij verschillende wijknetwerken en werkt samen met andere maatschappelijke partners.
  • Je werkt intensief samen met je collega sociaal werker samenlevingsopbouw en andere collega’s binnen de organisatie
  • Je hebt kennis en ervaring als het gaat om werkmethoden voor samenlevingsopbouw.
  • Je bent nieuwsgierig, kunt je inleven in anderen en weet wat buurtbewoners bezighoudt.
  • Je bent in staat om breed te kijken en ziet de gemeenschap als één geheel.

 

Wat vragen wij?

  • Een HBO-opleiding in de richting van Samenlevingsopbouw/Community Building. Ben je bijna afgestudeerd, reageer dan ook.
  • Het is een pré wanneer je de sociale kaart van Houten kent.
  • Aantoonbare ervaring in de ondersteuning van mensen die moeilijker aansluiting vinden in de samenleving en dat wel zouden willen.
  • Verschillende werelden met elkaar kunnen verbinden.
  • Enthousiasme voor het gelijkwaardig samenwerken met inwoners van Houten.
  • Flexibel inzetbaar, het kan zijn dat er in de avonden bijeenkomsten worden gepland.
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
  • Teamplayer mentaliteit; samen is meer!

 

Persoonlijke kenmerken:

  • Proactief
  • Een verbinder met lef
  • Ervaring met wijkgericht werken
  • Een visie op sociale inclusie als onderdeel van samenlevingsopbouw
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Zelfstandig kunnen werken
  • Teamplayer
  • Er-op-af mentaliteit
  • Makkelijk contact leggen

 

Wat bieden wij jou?

  • Werken in een leuk team binnen een sociale organisatie.
  • Een uitdagende baan.
  • Salaris volgens (CAO Sociaal Werk)
  • Werktijden in overleg
  • Individueel Keuze Budget en Loopbaan Budget
  • Pensioenregeling
  • WGA aanvullende verzekering
  • Registratie bij Registerplein
  • Aanstelling voor 1 jaar.

 

Spreekt dit je aan? Solliciteer dan meteen!

 

Sollicitatieprocedure
Wil je meer informatie over deze vacature neem dan contact op met Jolanda Groenbos, leidinggevende, telefoonnummer: 06-46013850. Natuurlijk kun je ook direct solliciteren op deze mooie functie. Wij ontvangen dan graag uiterlijk 10 oktober 2024 jouw CV en motivatie via de mail: vacature@vanhoutenenco.nl.

Vacature vrijwilliger PR&communicatie

Vacature vrijwilliger PR&communicatie

Vind jij het leuk om te helpen bij verschillende PR- en communicatieklussen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Wij zouden ons team graag aanvullen met een actieve vrijwilliger die een paar uur per week wil helpen bij diverse werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan het schrijven van pers- en nieuwsberichten, het schrijven (of redigeren) en plaatsen van berichten op onze sociale mediakanalen en op onze website, en het ondersteunen bij de organisatie van bijeenkomsten. Ook het printen van flyers en posters of vergelijkbare ondersteunende werkzaamheden horen hierbij.

Wie zijn wij?

vanHouten&co is een welzijnsorganisatie die zich inzet voor de inwoners van Houten. Met onze diensten en activiteiten ondersteunen wij jong en oud om actief deel te nemen aan de samenleving. Onze organisatie draait op de inzet van bevlogen professionals én vrijwilligers, die samen een belangrijke bijdrage leveren aan het welzijn van de lokale gemeenschap.

Wie zoeken we?

  • Je hebt een vlotte pen, bent klantgericht en communicatief sterk. Aantoonbare ervaring is een pre.
  • Je voelt je prettig in een ondersteunende rol.
  • Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en proactief in het oppakken van taken.
  • Je hebt ervaring met Microsoft Office (Word, Excel, Outlook) en Canva is een pre.
  • Je bent sociaal betrokken en levert graag een bijdrage aan het welzijn van de inwoners van Houten.
  • Je bent beschikbaar voor 4 tot 8 uur per week, verdeeld over één of meerdere dagen (in overleg).

Wat bieden wij?

  • Een prettige en leerzame werkomgeving waarin jouw bijdrage écht het verschil maakt.
  • Ondersteuning en begeleiding van een ervaren team.
  • Flexibiliteit in werktijden en dagen, passend bij jouw agenda.
  • De kans om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen en je netwerk uit te breiden.
  • Deelname aan ons waarderingsprogramma voor vrijwilligers en een vrijwilligersovereenkomst.

Contact

Lijkt het jou leuk om ons team te versterken? Dan komen we graag met je in contact! Mail naar pr@vanhoutenenco.nl daar kun je ook eventuele vragen stellen.

Samen eten en koffie drinken bij ontmoetingsplekken voor ouderen

Samen eten en koffiedrinken bij ontmoetingsplekken in de gemeente Houten

Bekijk de folder door op de link hiernaast te klikken: Folder koffie&eetgelegenheden

 

Behoefte aan samen eten en koffiedrinken

Bezoekvrijwilligers van Ontmoet Houten 80+ krijgen van ouderen vaak de vraag waar zij anderen kunnen ontmoeten om samen te drinken of te eten. De plekken waar je samen koffie kunt drinken of eten, zijn vaak onbekend. Doordat ze voorheen misschien een partner hadden met wie ze eropuit gingen, of dat zelf nog goed konden, was die behoefte er ook niet. Maar als de mobiliteit afneemt, er vrienden of familieleden wegvallen, ontstaat er wel behoefte aan ontmoetingsplekken dichtbij. Bij voorkeur op rollator- of wandelafstand.

Daarom is er nu een folder met een overzicht van koffie- en eetontmoetingsplekken in de gemeente Houten. Want samen koffiedrinken en eten is wel zo gezellig. Het versterkt oude contacten en brengt ook weer nieuwe.

De verzameling ontmoetingsplekken in de folder is samengesteld vanuit de behoefte van ouderen. De ontmoetingsplekken zijn – over het algemeen – toegankelijk voor iedereen.

Aanvragen van de folder of ontvangen van meer informatie kan door een email te sturen naar welzijn@vanhoutenenco.nl of door te bellen naar 030 – 700 15 00.

Vacature Fondsenwerver

Vacature Fondsenwerver 24-36 uur

 

In de regio Lekstroom zijn een viertal welzijnsorganisatie actief, namelijk Bindkracht VHL, vanHouten&co, Movactor en Stichting Pulse. Wij slaan de handen ineen en zijn op zoek naar een Fondsenwerver die voor iedere organisatie individueel en overkoepelend gaat werken.

 

Ben jij:

  • Een zelfstandige, gedreven, ambitieuze fondsenwerver/subsidieschrijver die graag een bijdrage levert aan nieuwe projecten en initiatieven binnen welzijnsorganisaties?
  • Resultaat gericht, iemand die de wereld een klein stukje mooier wil maken en blij wordt van maatschappelijke impact op kwetsbare doelgroepen?

Lees dan verder welke opdracht en arbeidsvoorwaarden wij bieden.

De opdracht:

  • Het opstellen van de fondsenwervingsstrategie en het plan van aanpak.
  • Het initiëren en schrijven van overtuigende fondsaanvragen.
  • Het bewaken van de verantwoording achteraf aan financiers.
  • Het zorgdragen voor periodieke updates over de voortgang van de fondsenwerving.
  • Het zorgen voor de benodigde middelen voor fondsenwerving.

 

Jij hebt:

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Ervaring of talent! als fondsenwerver (bij voorkeur voor maatschappelijke projecten of organisaties).
  • Een achtergrond en affiniteit met maatschappelijke thema’s.
  • Een zeer goede schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal.
  • Cijfermatig en financieel inzicht (is een pré).

Jij bent:

  • Een serieuze gesprekspartner die verhalen goed kan overbrengen en anderen kan enthousiasmeren.
  • Een ondernemende netwerker die in staat is een hecht relatienetwerk op te bouwen.

 

Wij bieden:

Een interessante uitdagende baan bij vier welzijnsorganisaties. Met één van de organisaties heb je een arbeidsovereenkomst maar de urenverdeling is gelijkwaardig.

  • Een prettige werkplek met een goede en veilige werksfeer.
  • Afwisselende zelfstandige baan.
  • Veel ruimte voor eigen initiatief.
  • CAO Sociaal Werk schaal 9.
  • Een jaarcontract. Bevalt het ons beiden? Dan verlengen we natuurlijk je contract!
  • Individueel Keuze Budget (IKB), Loopbaanbudget (LBB) en reiskostenvergoeding.
  • Standplaats in overleg. Organisaties zijn in Vianen, Nieuwegein, IJsselstein en Houten en er zal op al deze locaties aanwezigheid verwacht worden.

 

Vragen?

Als je vragen hebt kun je contact opnemen met Miranda Schaap, tel. 06 – 57558330 of e-mail: vacature@vanhoutenenco.nl.

Solliciteren

Heb je interesse in deze interessante functie reageer dan voor 7 oktober op vacature@vanhoutenenco.nl. Gesprekken worden gevoerd op 10 oktober.

Aanmelden Mantelzorgwaardering 2024

Aanmelding Mantelzorgwaardering 2024

Met onderstaand formulier kunt u zich aanmelden voor de Mantelzorgwaardering 2024.

Kloppen de gegevens die in de aankondiging vermeld staan? Dan hoeft u alleen uw naam en adresgegevens in te vullen. Wanneer die gegevens niet kloppen of niet volledig zijn vul dan ook de overige velden in.

Wij gebruiken uw gegevens alleen om u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de activiteiten van Steunpunt Mantelzorg Houten en andere zaken die voor u als mantelzorger van belang (kunnen) zijn.

 

  • Gegevens mantelzorger:

  • Overige gegevens:

  • Uitschrijven

Mantelzorgwaardering 2024

Hartelijk dank voor uw aanmelding voor de Mantelzorgwaardering 2024.

 

Uw gegevens worden opgenomen in het relatiebestand van vanHouten&co en alleen gebruikt voor de activiteiten van Steunpunt Mantelzorg Houten.

 

Met vriendelijke groet,
Steunpunt Mantelzorg Houten